Volg Michel & Marchel op wereldreis!

Maleisie - Melaka

Na busrit van twee uur zijn we aangekomen in Melaka. We zijn op zoek gegaan naar Tony's questhouse want die was volgens hostelbookers het goedkoopst. Na onze spullen weggezet te hebben zijn we naar de Carrefour opzoek gegaan.

Opzoek naar de Carrefour kwamen we bij een heel groot winkelcentrum waar de carrefour ook in bleek te zitten. Na wat rondlopen kwamen we een sushi boot bar tegen. Het was een bar die rond liep met op de bar een kanaal met bootjes erin. Op de kaart stonden de prijzen van elk apart gekleurd bord. Langzaam vaarde de bootjes met de bordjes sushi voorbij zo kon je uitkiezen wat je wou. Dit was voor mij de eerste keer dat ik echt genoot van sushi haha.

De volgende dag zijn we weer naar het winkelcentrum gegaan om wat eten en drinken te kopen. Tijdens het dwalen kwamen we een pijl en boog standje tegen. Michel en ik hadden wel zin om het te proberen. De eerste pijlen gingen er maar net op het randje in. Al snel schoot ik in het midden net als Michel die net na mijn ging schieten. Erg leuk was dat iets wat ik wel vaker wil doen. 'S avonds gingen we naar de film ik had al aardig wat brandewijn (oftewel brandy) op dus had al plezier. Die film (Shanghai) alleen was gewoon weg te saai ondanks de drank haha waardoor ik bijna in slaap viel.

Vandaag zijn we op Historische toer gegaan vanwege alle Nederlandse invloeden.Als eerst waren we naar St Paul's kerk gegaan daar stonden allemaal Nederlandse graven. Allemaal met 17de eeuwse Nederlands erop, maar dat was nog wel te begrijpen. Verderop stond ook nog een fort die de Nederlanders verovert hadden (heel Melaka natuurlijk) en daarna werd verstevigd. Er was ook nog een Stadhuys en een nieuwe kerk gebouwd. Tot dat Engeland Melaka veroverde en de Nederlanders weg stuurde :)

De dag daarna zijn we richting een Reuzenrad gelopen om foto's te maken. We zagen de zee en er waren mensen aan het vliegeren. Na rustig bij de zee gezeten te hebben zijn we weer terug gegaan en hebben we rondgevraagd welk bus we nodig hadden naar onze laatste stop in Maleisie, Tioman Island.

Reacties

Reacties

monique

Hey!
Wat n verhalen allemaal! Volgens mij hebben jullie t daar erg leuk! Geniet ervan en ik hou jullie in de gaten!

Michel

Hey nicht!

Zeker erg leuk allemaal, haha! Nu in Singapore voor de laatste 3 dagen Azie, dan alweer door naar Australie! Lekker werken in de dierentuin ;-).

toppie dat je ons in de gaten houdt!

taartje

march niet de drank en de saaie film de schuld geven he! jij valt altijd en overal in slaap.... daar heb je geen saaie film bij nodig :D
(k)

rinus volger

Ha diemichel het gaat wel goed met jullij hier ook alles ok kinheim komt jullie wel vreemt in de mond het heet zwanenburg nou goederijs nog en veel fannnnnnnnnnn seeyou volgas

Marchel

Ja als ik moe ben of het is te saai maakt het me niet uit want slapen kan ik overal. Dan heb ik tenminste nog mijn dromen die nooit tegen vallen. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!