Volg Michel & Marchel op wereldreis!

Nieuw Zeeland - Auckland

Na het avontuur in Queenstown en het heerlijke eten in Le Bons Bay (op de verjaardag van Penny) gaan we nu op weg naar Auckland, helaas alweer onze laatste stop in Nieuw Zeeland! Positief puntje voor mij is dat Ludivine langs komt, dus dat wordt vast gezellig ;-)

In Auckland hebben we uiteraard de stad bekeken, maar het is eigenlijk een lelijke stad! Erg raar lopende straten en rare mensen, haha!

Wat wel heel vet was, was de tour naar Rotarua, een stadje zuid van Auckland. We zijn daar naar WhakaRewaRewa (of zoals ze het zelf noemen: Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao, en dat is geen grap!) geweest, een origineel Maori (de eerste inwoners van Nieuw Zeeland) dorp geweest. Ze gebruiken daar natuurlijke waterbronnen om te koken, wassen en drinken etc. Er zijn daar veel gaten in de grond met water met temperaturen van 90-120 graden Celsius, dus ze kunnen dat voor van alles gebruiken. Ook zitten er gaten in de grond waar stoom uit komt en dat gebruiken ze ook om te koken. Ze gooien alles gewoon in zo'n put (uiteraard wel met aluminium folie bedekt) en dan werkt het net als een oven of stoomoven, super en gratis! Haha, ja i blijf een Nederlander natuurlijk ;-).

Tijdens de Rotarua tour hebben we ook de Waitomo Glowworm Caves bezocht en dat was supermooi! Je gaat met een bootje een hele donkere grot in en dan zie je aan het plafond allemaal lichtjes, mooi gezicht! Zie foto uiteraard ;-). Daarna nog langs een Kiwi house, om te Nieuw Zeelandse vogel te zien, de Kiwi, geinig beestje!

In Auckland zijn we ook nog naar het aquarium (Kelly Tarlton's) geweest met haaien, roggen en pinguïns (super grappige beesten!). Relaxt dagje!

En nu op weg naar de USA, onze laatste maand...