Volg Michel & Marchel op wereldreis!

USA - Phoenix

We hebben erg lang in Las Vegas, dus ik heb besloten om een paar dagen naar Phoenix te gaan om HelpX te doen en een NBA wedstrijd te bezoeken, ik ben tenslotte in de USA, dus dan moet ik die kans wel grijpen vind ik! Ik ga naar de wedstrijd tussen de Phoenix Suns en de San Antonio Spurs.

Na een busrit van iets meer dan 9uur kom ik 's middags aan in Phoenix. Ik word gelukkig opgehaald door Eddie, één van de HelpXx hosts waar ik ga verblijven de aankomende dagen. Hij is samen met Dale de eigenaar van Zenyard, een guesthouse waar mensen ook kunnen genieten van jacuzzi, massages en yoga.

Het is al redelijk laat in de middag, dus ik hoef die dag gelukkig niet te werken, want na 9uur in een bus ben je redelijk brak, haha! Wel gaan we nog even naar een groot warenhuis om spullen te kopen voor het guesthouse. En vanavond is het zover, mijn eerste echt normale maaltijd in Amerika! Dale heeft namelijk zalm gemaakt met champignon, uitjes, pesto en nog iets ;-). Erg lekker!

De volgende dag begin ik rond 9uur met werken en ik mag aan de zijkant van het guesthouse een grote betonnen plaat kapot maken met een jackhammer, erg leuk werk! Daarna moet ik nog met diezelfde jackhammer en iets kleiner stuk kapot maken, maar dat was in het midden van het guesthouse (wel buiten).

En dan is het eindelijk zover; ik ga naar de NBA wedstrijd tussen de Suns en de Spurs, hier heb ik echt naar uitgekeken! Eddie en Dale kunnen me naar het stadion brengen, dus dat was wel relaxt. Ik ga eerst nog een hapje eten in een Mexicaans restaurant en dan loop ik rustig, maar opgewonden naar het stadion.

Ik ben erg vroeg, want Eddie en Dale hebben me vroeg afgezet,omdat ze zelf een afspraak hebben in de stad. Ik loop naar binnen en het is al gelijk vet, want ik win een officieel pak kaarten van de Suns (hoe blij kan je zijn met zoiets kleins!).

En dan begint het; alle lichten gaan uit en de openingsshow begint, heel wat anders dan het Ajax Clublied kan ik wel zeggen! Al is dat natuurlijk ook super ;-). Dan wordt natuurlijk nog ff het Amerikaanse volkslied gezongen en dan begint de wedstrijd! Tijdens de hele wedstrijd is er muziek om de spelers aan te moedigen; als de thuisclub de bal heeft oppeppende muziek met interactie van het publiek, als de tegenstander de bal heeft hoor je om de paar seconden twee dreunen waarop het hele stadion schreeuwt: Defense!...Defense!...Defense!

Het wasecht een supervette ervaring en als ik nog een keer in de USA ben ga ik denk ik weer naar een wedstrijd! Na de wedstrijd ga ik met de metro naar het guesthouse. Ik moet nog wel 3 kwartier lopen vanaf het station, maar dat is niet erg, want ik loop in een Villa wijk met gruwelijke huizen!

Op de laatste dag gaan we het gat opvullen dat ik gisteren gesloopt heb, het was namelijk een looppad en het liep nogal scheef. Vandaag dus opnieuw vullen met cement, maar dan recht ;-). Nog nooit gedaan, maar erg leuk om te doen, maar af en toe wel zwaar, want ik moet het cement met de hand mixen, nice!

Als laatste avondmaal gaan we uit eten bij hun favoriete pizza restaurant en de pizza is f*%&^ing lekker!! De volgende ochtend brengt Eddie me naar het station voor mijn bus terug naar Las Vegas, waar over twee dagen Marnix en Monique naartoe komen, gezellig!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!