Volg Michel & Marchel op wereldreis!

USA - Los Angeles, San Francisco en Ukiah

Voor Los Angeles hebben we gelukkig van te voren al een hostel geboekt, want het is weer best warm hier! Zodra we uit het vliegtuig stappen, onze bagage pakken en naar buiten lopen staan we al bijna direct op de goede plek. Hier worden we opgehaald door de Shuttle Bus van het hostel...

We besluiten al snel na aankomst dat we een auto willen huren en gelukkig zit er een autoverhuur bedrijf bij het hostel. We huren een auto voor ongeveer een maand, zodat we totdat we in Las Vegas aankomen vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen.

In Los Angeles bezoeken we uiteraard Hollywood met de walk of Fame en het Hollywood bord. Ook gaan we naar Venice Beach en brengen we een bezoekje aan downtown LA. We hebben een paar relaxte dagen in LA en besluiten dan om in de auto te springen en via Highway 1 richting San Francisco te rijden.

Highway 1 loopt van Los Angeles via Santa Monica, Malibu, Santa Barbara en Santa Cruz helemaal naar San Francisco. Bijna de hele weg rij je langs de kust, dus we hebben mooie uitzichten. We komen ook nog op een bekende parkeerplaats/uitzichtplek terecht waar allemaal zeehonden heel dichtbij de kust liggen. Dit herinner ik me nog van de eerste keer in de USA en het is weer erg leuk om te zien! Ook de eekhoorntjes die er rondlopen zijn grappig en eten gewoon uit je hand ;-)

In San Francisco aangekomen komen we op de kamer met 2 andere reizigers; Tamarra uit San Antonia en Luke uit Engeland. Zijn erg relaxte mensen en ook net aangekomen, dus we besluiten om met z'n alleen SF te gaan verkennen. We gaan uiteraard naar Fishermans Warf met de beroemde Pier 39, waar alle zeehonden lekker in 't zonnetje liggen. En daar zien we een kraam staan met de titel 'Bike the Bridge' en een man schreeuwt: 'Are you ready tot bike the bridge?'. Dus wij als Nederlanders (maar stiekem vooral Luke) zien dan wel zitten.

We huren dus 4 fietsen en gaan op weg naar de Golden Gate Bridge! De naam is trouwens afkomstig van Chrysopylae, wat Gouden Poort betekent. Deze naam is gekozen, omdat het de ontwerpen deed denken aan de haven van Istanbul, genaamd Chrysoceras. Dat jullie het ff weten ;-).

Het eerste stuk van de reis naar en over de brug was lekker vlak en gemakkelijk. Ook op de brug zelf was en weinig moeilijks aan en het uitzicht en gevoel van het op de brug fietsen van supervet! Maar na de brug komt het lastige stuk. We wilden doorfietsen naar Sausalito, een heel klein dorpje net over de brug. Onderweg daar naartoe moesten we klimmen met de fiets, best lastig!

Sausalito is een heel relaxt dorpje met supermooi uitzicht over de baai van SF. We hebben daar dan ook ff in een plaatselijke bar een biertje gedronken, nice ;-). Daarna zijn we terug gefietst. De volgende dag was St. Patrick's Day, dus wij met z;n alleen naar een kroeg toe en......zuipen!

Vanuit SF gaan we op weg naar Ukiah waar we een klein weekje Helpx gaan doen. We hebben daar ervoor gezorgd dat er water vanaf het huis naar de camper (paar honderd meter verder) kwam waar alle Helpx-ers verblijven. We hebben eerst een klein huisje gebouwd voor de accu en de waterpomp. Daarna hebben we alle waterpijpen goed gelegd en aangesloten en daarna was het testen geblazen. Helaas lekte het eerst, maar dat hebben we gelukkig opgelost!

Tijdens deze week hebben we ook de Redwoods nog bezocht en hebben we een privé concert gekregen van Marcos Pereda, een Cubaanse muzikant, erg relaxt!

Nu op weg naar Las Vegas, met onderweg Yosemite, Sequoia en Death Valley National Park...