Volg Michel & Marchel op wereldreis!

China - Hong Kong & Macau

We zijn om kwart voor 3 zijn we op het treinstation van Hong Kong aangekomen vanaf Shanghai, na een rit van 20uur. Gelukkig hebben we wel kunnen slapen in de trein, al lag er wel een man onder me die behoorlijk hard aan het snurken was. Maar door op mijn bed te slaan kon ik hem af en toe stil krijgen gelukkig.

Voordat we de trein ingingen hebben we een Engelse backpacker ontmoet, Robin uit London. Tijdens de treinrit hebben we hem gebabbeld en hij vroeg of hij mee kon naar het hostel (in het Chung King Mansion)dat wij geregeld hadden, aangezien hij niks had. Dat kon uiteraard, dus toen we aankwamen gelijk met z'n 3en uitgezocht hoe we naar het hostel moesten komen. Gelukkig ging dit redelijk makkelijk en waren we al snel op onze kamer. Robin verbleef wel op een andere verdieping, aangezien er op onze verdieping geen goede kamer vrij was.

In het Chung King Mansion zijn heel erg veel hostels gevestigd die allemaal van een aantal eigenaren zijn, dus veranderen van hostel is geen probleem.

Na even op onze kamer gezeten te hebben zijn we naar buiten gegaan en hebben we even rondgelopen in Kowloon, een deel van het centrum van Hong Kong. We hadden om 17.30uur afgesproken met Robin om een sapje te doen in de Ierse Pub om daarna door te gaan naar de Symphony of Lights, de lichtshow van Hong Kong.

Het was helaas heel erg mistig in Hong Kong, dus we hebben de show niet heel goed kunnen zien, maar wat we zagen zag er leuk uit. Niet heel spectaculair (waarschijnlijk door de mist), maar wel leuk om mee gemaakt te hebben. Allen de Skyline is al indrukwekkend.

Na de show hebben we nog even rondgelopen en hebben we boodschappen voor de dagen erna gedaan. Na de boodschappen zijn we naar ons hostel gegaan voor een welverdiend slaapje.

Dag 2

We hebben om 11uur afgesproken met Robin voor om te kijken wat we allemaal konden doen in Hong Kong. We kwamen er al snel achter dat Victoria's Peak iets is wat je gezien moet hebben, dus daar maar direct heengegaan.

Het ligt op Hong Kong Island, dus we moesten met de ferry naar de overkant. Dit duurt slechts 5 minuutjes en kost ongeveer € 0,20, dus dat is ‘'ne pas de problem''. Vanaf de ferry pier zijn we een stuk ophoog gelopen naar de Peak tram, de tram die je helemaal naar boven brengt. Dit gaat redelijk stijl, dus erg leuk om te doen.

Eenmaal boven aangekomen hebben we uiteraard van het uitzicht genoten en rondgelopen in het nabij gelegen gebied. Hier stonden verschillende marktkraampjes en in het gebouw zelf waren voldoende winkeltjes om een tijdje zoet te zijn.

Na Victoria's Peak zijn we rond 17.30uur iets gaan eten om daarna terug te gaan naar ons hostel. Daar hebben we even gedoucht en gerelaxt voordat we om rond 20.00uur met Robin richting Wan Thai te gaan, het uitgaansgebied van Hong Kong. Grappig om daar rond te lopen en om de 10 meter aangesproken te worden door een oud vrouwtje (omringt door jonge meiden) of je naar binnen wilt in een dans/strip tent. Natuurlijk niet gedaan ;-) en lekker in een kroeg gaan zitten voor een koud biertje. We hebben het niet laat gemaakt, want we moeten morgen vroeg op om naar Macau te gaan, het Las Vegas van Azië.

Dag 3 (Macau)

We stonden om 08.30uur op zodat we om 09.00uur samen met Robin richting de ferry konden lopen naar Hong Kong Island. Vanaf daar gaat namelijk de boot naar Macau, die er een uurtje over doet. We stappen om 10.00uur op de boot en komen dus rond 11.00uur aan in Macau.

Aangezien Macau het Las Vegas is van Azië zijn we gelijk om casino jacht gegaan. Macau bestaat uit drie delen: Macau Island, Coloane Island en Taipa Island. We zijn eerst naar Taipa Island gegaan om The Venetian Casino te zien. Naast The Venetian wordt nu nog gebouwd aan Galaxy Casino, een ook erg groot en mooi gebouw.

Tegenover The Venetian staat City of Dreams, dat bestaat uit verschillende Casino's (Hard Rock, Crown en Hyatt) die we uiteraard ook bezocht hebben. In het Hard Rock Casino nog even gegokt voor € 2 op een speelautomaat met erg leuke geluidjes!

Na Taipa Island zijn we richting Macau Island gegaan voor het MGM Grand, Wynn/Encore, Lisboa en het Grand Lisboa Casino. Het grappigste was toch wel het vinden van het Casino in het Lisboa Casino/Hotel, aangezien we door de gangen dwaalden en er wel een stuk of 20 meiden de hele tijd heen en weer liepen in 1 gang, wat dus uiteraard meisjes van de nacht waren, oftewel hoeren, prostituees, meisjes van plezier of lichte/zware zeden of gewoon V.O.V.E.P's (vrouwen open voor elke publiek)

Na alle Casino's zijn we weer richting de boot gegaan, waar we onderweg nog langs Fishermans Wharf zijn gereden en van het uitzicht hebben genoten.

Dag 4

Vanochtend is Robin vertrokken naar de Filippijnen en zijn wij naar Lamma Island gegaan, een heel rustig eilandje naast Hong Kong. Op Lamma Island hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 2uur vanaf Yung Shue Wan (noord) naar Sok Kwu Wan (zuid). Er stond overal goed aangegeven waar we heen moesten, ook was dit niet heel moeilijk aangezien er 1 goede duidelijke weg loopt die je door alle dorpjes, rotsen en bossen heen leidt.

Onderweg hebben we regelmatig foto's gemaakt van het uitzicht en hebben we nog even met onze voetjes in de zee gestaan aan een klein strandje. Het pad dat we volgde ging vaak omhoog en omlaag, maar was prima te doen, mede dankzij het relaxte weer en onze prima slippers!

Aan het einde van de wandeling zijn we weer met de boot terug gegaan naar Hong Kong Island, waar we wat hebben gegeten bij Subway (heerlijk broodje). Toen hebben we de ferry terug naar Kowloon gepakt en zijn we op ons gemak naar ons hostel gegaan aangezien we morgen met het vliegtuig richting Vietnam gaan.

To be continued...

Astrid

'Natuurlijk zijn we niet naar een stripclub gegaan'?? Daar vind ik helemaal niks natuurlijks aan ;-)

Maar leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Mooie foto's ook van de skylines. Volgens mij hebben we in Nederland beter weer dan jullie, maar het wordt vast beter hoe verder jullie naar het zuiden gaan! Heel veel plezier nog en tot op skype!! xx

Michel & Marchel

Haha, is wel logisch!

De temperatuur is hier heel goed, tussen de 20 en 25 graden, alleen de wolken zijn er ook. Is op zich wel relaxed, kunnen we beetje wennen...

Zeker tot op Skype, wij zijn er elke dag rond 14.00uur Nederlandse tijd denk ik....

xx

DO

Ik vlieg donderdag op Bangkok.. kom je langs??

tonyatomy

SUBWAY is lekker!

tonyatomy

Nice loempia vreter op youtube oproep! En nee wil niet trouwen en settelen hahaha

Michel

Hey Do,

We zitten in Hanoi, bovenin Vietnam, dus wordt lastig....Hoelang blijf je in die regio??

laters!

Marchel

Subway is echt super beter dan BK en MD haha

Astrid

Hey! We hebben net Koninginnedag gevierd met zn allen, was gezellig en we missen jullie! Foto's volgen nog. Love you long time!! :-)

Marian

Heb eindelijk jullie reisverhaal gelezen. Vind het erg leuk, hoop dat jullie ervan genieten. groetjes